Det er helt nødvendig med regulering av el-sparkesykler, de siste to årene med totalt frislipp og frivillighet har vist oss det. Frislippet har gjort Oslo til den byen i Europa med desidert flest el-sparkesykler og det har gitt legevakta masse unødvendig ekstraarbeid.

Les også

Elsparkesykler er ikke et ja eller nei-spørsmål, men et «hvordan»

Grandes forslag til regulering av bruken av el-sparkesykler er gode og sammenfaller delvis med de vi spilte inn i høringsrunden til den nye forskriften. Forslagene om obligatorisk opplæring i trafikkregler og faste parkeringsplasser støtter vi fullt ut!

For byens svaksynte og blinde er det også viktig at det skal være områder i byen hvor en som fotgjenger kan være trygg på at man ikke blir påkjørt av hverken biler eller elektriske sparkesykler. Derfor har vi foreslått at byens gågater, reserveres for nettopp gående og at det samme gjelder for smale fortau.

Trine Skei Grandes frustrasjon over at stadig flere bygater er stengt for all biltrafikk, støtter vi -dette har gjort det vanskeligere for våre medlemmer som er avhengig av dør-til-dør transport med bil for å finne frem i byens sentrum.

Oppsummert, tror jeg ikke Trine Skei Grande og Norges Blindeforbund Oslo Fylkeslag, er veldig uenig i denne debatten.

Les også

En sang om frihet?

Les også

Elsparkesyklene er kommet for å bli