(Nidaros) I forkant av Rosenborg – Lillestrøm tilbake i midten av september, lyste Trondheim Torgs storskjerm opp med et oktobertilbud for Vålerenga-kamper.

Stuntet gikk sin seiersgang og vakte blandede reaksjoner på Twitter. At Vålerenga-reklame lyste opp i hjertet av Trondheim by fikk mange til å lure, mens mange nesten lo seg i hjel da de fikk vite hvem som sto bak.

Markedssjef i Vålerenga Fotball, Mehran Amundsen-Ansari, innrømte at han hadde en finger med i spillet, selv om han meldte på Twitter at han hadde «glemt» å endre postnummer på reklamebestillingen ...

Han medga at det viktigste var å få fram hvem som var storlaget fra Oslo før LSK gjestet Lerkendal, men kom også med en innrømmelse om at synlighet er viktig i bybildet:

– Både Rosenborg og Vålerenga er sovende kjemper, og man må engasjere lokalsamfunnene.

Nå har altså Rosenborg svart på påfunnet:

Reaksjonene torsdag kveld har ikke latt vente på seg, og her er et knippe:

«No e vi på jobb @RBKfotball»

«Sterkt!»

«DETTE er kvalitet!»

«Peak humor»

«Denne er frøøøøktelig sterk»

Noen av Vålerenga-fansen virker ikke særlig begeistret:

«Artig med comeback sikkert, men dette var jo dårligere enn originalen.»

«Klassisk Rosenborg dette. Prøver seg på humor, også funker det ikke heeeelt.»

Det har ikke lyktes Nidaros å få kontakt med RBKs nye salgs- og markedssjef Stian Moursund, men han skriver i hvert fall dette på Twitter og legger ved videoen av RBK-reklamen på Toten:

– Litt lett oppkjøring til søndagens flotte kamp kl. 1900 på Lerkendal.

Moursund gjestet for øvrig podcasten Rotsekk onsdag kveld, hvor han blant annet snakket om hvordan han landet jobben og hva som må til for å få flere på Lerkendal: