Politiet har nå mottatt endelig obduksjonsrapport fra Kripos knyttet til de tre som omkom ved flyulykken i Larvik 23. november.

Det skriver Sør-Øst politidistrikt i en pressemelding.

De tre omkomne er:

  • Instruktør Goran Neskovic (30) fra Oslo.
  • Student Filip August Müller Frich (21) fra Dombås.
  • Student Eirik Paulsen (22) fra Bodø.

Familien er orientert om at navnene offentliggjøres.

– Helt uvirkelig

Skolen er sterkt preget av det som har skjedd, forteller pilotskolesjef Frode Granlund ved Pilot Flight Academy til Avisa Oslo.

– Denne uken har vært helt uvirkelig. Fra vi fikk melding om ulykken. Forrige uke var det bare gråt her. Og her på skolen, så visste vi jo alle hvilke tre som var om bord.

Onsdag holdt studenter og ansatte en spontan minnestund for de tre omkomne. Granlund forteller at de fleste på skolen kjente de tre.

– Nå er vi opptatt av å ta vare på hverandre, og samholdet og samværet har vært veldig bra. Vi er ca. 120 ansatte og 300 studenter, så det er selvsagt forskjellig hvordan vi håndterer det.

– Torsdag begynte undervisningen igjen. Vært en god ting å få hverdagen litt tilbake, samtidig som man jobber med sorgen. Og så er det selvfølgelig noen som trenger mer tid. Og det er greit.

– Gikk ned i et skogsområde

Det var like etter klokken ni tirsdag morgen 23. november, at et småfly gikk ned i et skogsområde i Tvedalen i Larvik.

Neskovic og de to studentene satt i et lite tomotors Diamond DA42 som tilhørte flyskolen Pilot Flight Academy som holder til i Sandefjord.

Det ble raskt satt i gang en redningsaksjon, men like etter klokken 15 bekreftet politiet at de tre om bord mistet livet.

Årsak ikke kjent

Havarikommisjonen har samlet inn vrakrestene fra flyet og startet sine undersøkelser i forrige uke.

Ifølge kommisjonen var det gode flyforhold da ulykken skjedde, og årsaken til ulykken er foreløpig uklar.

– Alle flyene våre er så å si helt nye. Vi har ingen grunn til å tro at det har vært noe teknisk feil på flyet som var involvert i ulykken, sa pilotskolesjef Frode Granlund ved Pilot Flight Academy til NTB tre dager etter ulykken.

– Vi har ingen antakelser eller teorier om hva som har skjedd. Så vi må bare avvente Havarikommisjonen og politiets videre arbeid, og vi samarbeider selvfølgelig med dem for å avklare hva som faktisk har skjedd, sa Granlund.

Til Avisa Oslo sier Granlund at han ønsker seg et svar.

– Men så er det jo vi er kjent med at slike granskinger kanskje tar tid, kanskje ett år. Det er viktig med luftfartsgranskinger for å unngå ulykker i fremtiden. Vi ønsker at de tar den tiden de trenger for å belyse hva som kan ha skjedd.