Da tollervalpen Theo (8 måneder) fikk denne julekalenderen, syntes eieren det var litt merkelig da han oppdaget antall luker som skal fylles med hundegodt i adventstida.
Ser du lommen nederst på kalenderen? Datoen er merket rødt og bærer med all tydelighet preg på at valpen skal få adventsgodteri også 1. juledag.
Voffor er det sånn? AO spurte FlinkBisk, som selger hundekalenderne.
Massiv økning av folk som vil omplassere dyrene sine etter korona: – Passet ikke med hund likevel
– Vi synes også at dette er festlig. Fabrikken som har produsert kalendere for oss ligger i England. Og der har de jo den store juledagen den 25. desember, og derfor er julekalendere i England med 25 dager, svarer Sanna i FlinkBisk.
– Det har nok gått litt fort i svingene når de har behandlet vår ordre. Men vi klager ikke for én ekstra dag i kalenderne, det er bare koselig det. Da får våre firebeinte venner en ekstra overraskelse å glede seg til, skriver Sanna.
Europeisk variant
På Gimle parfymeri gleder eier, Lill-Ann Schjelderup, seg over en helt spesiell julekalender i år.
Det private parfymeriet i Bygdøy allé er kjent for sine godbiter for duftinteresserte.
Som eneste butikk i Norden fikk de i år tilgang til en helt spesiell julekalender som den italienske designeren Emilio Pucci har laget i samarbeid med Aqua De Parma. Den italienske parfymeprodusenten er særlig er kjent for sitrusdufter.
Et lett gjenkjennelig mønster kjennetegner den runde pappesken. Hvert rom inneholder miniatyrer av de ulike produktene fra produsenten.
Til spiker eller øredobber
Denne kalenderen følger også europeisk standard. Det gir en ekstra bonus ved at det også er en luke 25. desember. En del av overskuddet går til en organisasjon som hjelper barn.
– Vi har ikke mange eksemplarer av denne kalenderen, forteller Lill-Ann til Avisa Oslo.
Fortsatt er det noen eksemplarer igjen i hyllene. Herligheten kan bli din for 5000 kroner.
Kalenderen er laget med metallknapper i lukene.
– Du kan gjenbruke esken til spiker eller øredobber, sier Lill-Ann.
Hun påpeker at kalenderen nok er for spesielt interesserte.
– Jeg har smugtittet på innholdet og ble helt satt ut, sier hun.
Hun er enig i at kalenderen er dyr.
– Det er jo mange penger hvordan du enn snur på det. Dette er for de genuint interesserte, sier Lill-Ann.
Lill-Ann (70) tenkte nytt da pandemien rammet: Hun ble dronningen av Instagram
Rømlingen Zitas (9) utrolige dag alene i storbyen: – Vi har grått i flere timer