JCDecaux har fått ansvaret for formidling av reklame på Sporveiens flater i de neste seks årene fra 2024. Dette innebærer reklame på både trikk, buss, båt, T-bane og T-banestasjoner.
At de to selskapene nå har inngått en reklamekontrakt, vil bidra til å finansiere kollektivtilbudet i Oslo med et solid beløp i årene som kommer, ifølge Sporveien Media. Målet for Sporveien Media har hele tiden vært å sikre milliardverdier til kollektivtrafikken, skriver de i en pressemelding.
Utendørsreklame er ifølge pressemeldingen en viktig bidragsyter til finansieringen av kollektivtilbudet i Oslo. Overskuddet fra reklamesalget blir brukt til videreutvikling og styrking av kollektivtilbudet, heter det i meldingen.
Landets største reklameavtale utendørs
Samarbeidet blir klart etter at Sporveien Media, datterselskapet til Sporveien, har gjennomført «den viktigste tilbudskonkurransen på det norske utendørsreklamemarkedet».
– Gjennom avtalen sikrer vi videre innovasjon og utvikling av i forvaltningen av Norges største utendørsreklameavtale. Annonseavtalen bidrar med viktige inntekter til forbedring av kollektivtransporten i Oslo-området, sier Inge Aasen, daglig leder i Sporveien Media AS i pressemeldingen.
Jane kunne ikke tro sine egne øyne da hun så taxi-regningen: – I dag ble jeg skikkelig lurt
Fant sviskader, sprekk i benkeplate og fuktskader i leilighetene – det var bare et problem
Da bydelen ville kutte i datterens støtte reagerte foreldrene: – Virket som om mer lå bak