Hyllesten skjer på sin TikTok-konto i forbindelse med at den canadiske artisten skal opptre i Oslo Spektrum søndag.

I videoen kommer det skryt som:

– Wow, det er virkelig en så vakker by.

– Jeg elsker Norge.

Deretter står han smilende på Rådhuskaia og ser utover Oslofjorden og sier:

– Seriøst Oslo. Kunne du ha vært vakrere? Hvor vakkert er ikke dette?

– Kan bety mye for byen vår

Michael Bublé har solgt over 75 millioner plater verden rundt, ifølge Wikipedia. Popartisten er blant annet kjent for låter som «Feeling Good», «Home», og «It's Beginning to Look a Lot like Christmas».

At en så stor profil som han kommer med så mye skryt kan bety mye for profileringen av Oslo som destinasjon.

@michaelbuble

When I grow up, Im gonna be Norwegian. 🇳🇴 Gonna be a be a hot show tomorrow night🔥#oslo #norway #mbhighertour

♬ Fa-Fa-Fa - Datarock

– Når vi har denne type internasjonale artister som deler så mye positivt om Oslo, har det en kjempeeffekt for byen vår opp mot målgruppen han treffer. Det kan ligne på måten vi jobber. På vår Instagram-side med over 300.000 følgere er mange innlegg og bilder tatt av Oslo-entusiaster og ikke av oss. Det er veldig hyggelig at en artist bruker fritiden sin før konsert på å bruke byen og er så positiv til hovedstaden, sier administrerende direktør Christian Lunde.

Merker seg spesielt fenomen

Artisten merker seg også med overraskelse at folk etterlater barnevognene sine ute i Norge. Selv mens de går inn på restauranter.

– Jeg gjorde ikke det og blir kanskje dømt for det, sier han spøkefullt.

Bublé er ikke den eneste som har merket seg fenomenet.